среда, 19. октобар 2011.

УВОД




    
     Досадио вам је живот у оваквој Србији? 

     Превише политике, премало новца, на све стране корупција, крађа, превара...  Људи намрштени, цене високе, вести лоше, криза прети, зимница танка, рачуни високи, патике се поцепале, а за нове треба новца... 

     Данас зарађујемо да би вратили оно јуче позајмљено, а пред сутра ћемо да станемо - голоруки.  

     Да ли сте сањали да се будите у земљи идеалној за живот и да ли сте, у последњих двадесет година, икада помислили да би то могло да се догоди баш вама и баш у Србији? 

     Хајде да овде направимо листу жеља, да их коментаришемо и тражимо могућа решења. Можда, у овом предизборном периоду, имамо шансе да неко (ко ће доћи на власт), чује шта је шта то грађани Србије сматрају важним за бољи живот. 
    
     Промена неће настати из међусобног окршаја партијских присталица већ из листе наших жеља и предлога како да их остваримо.  

     Зато пишите: шта бисте желели  да у Србији буде другачије, боље, лепше. Пишите па ћемо, убудуће, заједно бирати теме и о свакој од њих разговарати. Шта би ви мењали у политици, економији, образовању, здравству, култури...  ? 

     Најпре да се договоримо – нема прозивке партија ни њихових лидера. Њихове грешке данас живимо и довољно су илустративне. Не интересује нас дуга и тужна историја грешака  – хоћемо промену! Хоћемо будућност!

     У каквој Србији би желели да живите? Оставимо се познатих ставова које су нам сервирали годинама и тражимо нова решења за проблеме.  

     Изволите. Нема неважних ствари! Шта је прво на вашој листи за бољу и лепшу Србију?


За видео-клип коришћене фотографије бројних аутора и музичка тема у обради Асима Сарвана.

5 коментара:

Анониман је рекао...

Da li sanjam ili se možda neko šali sa nama? :) Kako god, pohvale autoru za ideju ;)

Kao prvo, želim da odgovorim na zadatu temu. Nije mi još uvek dosadio život u Srbiji...JER, citiraću:

"Ovo je zemlja mojih snova... Ovo je nebo puno zvezda..."

Bilo bi lepo da neko zaista brine o Srbiji bar i na ovaj način. I da čuje glas naroda. Prosto me izazivate da Vam iznesem svoje želje, po cenu da ispadnem budala. Nebitno, rizikovaću :)

Svojevremeno sam putovala uzduž i popreko, ali nikada nisam osetila potrebu da "tamo negde" i ostanem. Ja volim ovu Srbiju, čak i ovakvu kakva je danas. A trula je, gore nego Danska :D "osećam trulež.. širi se smrad" reče Bora Čorba nekada davno i dodaje "država bazdi, smrdi k'o tvor"...
Volim ovu jadnu Srbiju, volim njen napaćeni narod, volim lepotu koja se širi svuda oko nas, volim širinu duše naših ljudi, pa čak i povremenu malodušnost, volim nebo nad Beogradom, jutro na Zlatiboru, veče u Novom Sadu, noć na Paliću. Ponosna sam na svoju zemlju, na korene, tradiciju...
I imam želju da svi budemo srećni i zadovoljni. Da budemo bolji prvo prema sebi a samim tim i prema drugima.
Politika je uništila sve što je imalo vrednost: porodicu, privredu, društvo. Loša politika unela je nemir u naše domove. Totalno sam apolitična, ali želim da kažem samo ovo: Aman, političari, znate li za dosta?

Imam želju da spavam spokojno. Da ne mislim kako ću decu da izvedem na put. Da ne mislim o tome da li ću imati posao za par meseci. Ko će i kako da me leči? Da li će deca bezbedno da se vrate iz grada? Želim da se ceni obrazovanje i rad. Ljudske i stručne, a ne partijske "diplome".

Ljudi, treba mi miran san! Zar je to mnogo?

Анониман је рекао...

Ne, život mi uopšte nije dosadio.Dosadilo mi je obitavanje u zoni krivih ogledala, takozvanoj drzavi Srbiji. Kazem takozvanoj jer nijedan element drzavnosti nema definisan na nacin koji podrzava integritet jedne drzave.
Kazem-zoni krivih ogledala jer je svaka mera, za koju znam i kojoj su me ucili, u Srbiji aktuelna isključivo u svojoj suprotnosti. Vazno je imati, ne znati;važno je prikazati se, ne i ciniti;važno je biti najjači,a snaga se meri brojem zgaženih na putu do cilja.Pokusavam da svojim sinovima usadim mere prema svojima.Ne biva.NJihove oci i njihovi umovi vec poprimaju drugacije arsine.Borim se s time,izgleda kao sa vetrenjacama. Umorna sam od borbi sa vetrenjacama.Umorna sam od krivih ogledala. Zna li neko da je negde u Srbiji bar neko zdravo i pravo ostalo? Da se svi u njega pogledamo...

Blueberryns је рекао...

Досадио вам је живот у оваквој Србији?

Prvo sam pomislila i ja, da se neko dobro zeza!! :)

Iako mislim da vecina ima isti odgovor ponovicu - da, dosadio mi je zivot u Srbiji, ali sta ja mogu da ucinim da nam bude bolje?!

Dosla sam samo da vam pozelim dobrodoslicu, ali kad sam procitala naslov... predizborna kampanja?! mislim da nije, jer bi pametne, stranacke glave napravile sajt i skupo ga naplatile, od nasih para, naravno..

nadam se da vas citati....

i na kraju, da kazem zasto sam ono dosla...a da...dobrodosli!! :)

Romi је рекао...

Pa da krenem...
Prvo, a meni jako važno - muzika u Srbiji. Svaka vrsta komercijalne muzike da se visoko oporezuje, tako da se ogromna većina odvrati od pravljenja iste. Potom, ono malo što preostane da se jasno označi kao šund i skrajne u kafane van naseljenih mesta. Bez pristupa medijima, osim za velike, velike pare, te da se jasno označi da je termin plaćen. Favorizovati sve najbolje iz zemlje iz sveta, ono prvo bez protekcije ukoliko ne poseduje kvalitet.
Drugo, uvođenje prinudnog rada za osuđenike. Čišćenje gradova, sela, rad u staračkim poljoprivrednim domaćinstvima, uređenje obala reka, itd.
Hajde sad malo od zadatih tema:
- viša pedagoška škola za nastavnike, pedagoški fakultet za srednjoškolske profesore. Supervizija za versku nastavu, ukoliko se pokaže da je pretežno u propagandne svrhe, izbaciti je iz državnih škola. Školovanje u državnim školama da bude besplatno. Profesori na fakultetima da prođu testove opšte kulture i pismenosti.
- svaka ponovljena greška lekara da povlači kaznu oduzimanja licence za bavljenje lekarskom praksom. Trajno. Za mito da se kazne i oni koji ga uzimaju i oni koji ga daju. Podjednako.
- za korektniju političku scenu potrebna je jaka građanska kontrola. A za to je potrebna jaka građanska svest. Za jaku građansku svest potreban je visok nivo samopoštovanja. Počnimo da cenimo sebe i da se manemo podaničkog mentaliteta. Podjednako prema istoku i zapadu.
Kad sam bila u prilici da boravim nešto duže u inostranstvu, uvek sam imala osećaj da nam nedostaje tako malo da živimo mnogo bolje.
Opet se vraćam na sam početak.
Veliki sam pesimista. Prosto ne mogu da zamislim da sa ovakvim muzičkim ukusom možemo uopšte racionalno da rasuđujemo. Ubeđena sam da je muzički ukus dobar pokazatelj na kakvom nivou svesti je određena nacija.
Jesam promašila temu? Nema veze, korigujte me, rado ću da pročitam šta drugi imaju da kažu. Potrudila sam se da budem konkretna i samo "zagrebem" nešto od onoga što mi stoji u glavi kao vizija za daleko bolji i uređeniji život u Srbiji.

Анониман је рекао...

Evo i ja imam potrebu da dam neke ideje o Srbiji kakvu bih ja volela. Slažem se sa Romi oko svega, posebno muzike.
Moje želje su:
- Jeftini, ali stvarno jeftini stanovi, jer ovo sad je nešto malo jeftinije od regularno kupljenih stanova, ali to malo kome radi posao, zar ne.
- Zdravstvene ustanove da imaju bolju organizaciju posla, jer im dosta ide u prazan hod. Doktori da biraju da li rade privatno ili u državnom sektoru. Pa dosta je bre da neki zarađuju na sve strane, a neki iako imaju diplomu doktora, moraju da rade kao recimo administrativni radnik, da ne misli neko da vređam taj posao, samo mi je palo na pamet.
-Isto vredi i za profesore, nema biti i profesor i političar i rektor i prodekan i privatnik i uvoznik i savetnik..... a sve u jednom čoveku čuči. Sve te poslove odrađuje polovično i ako stigne i kad stigne, a prima pet celih plata.
-Baviti se ekologijom, ne samo je promovisati. Staviti u sve delove grada kontejnere za reciklažu, ne samo po "tri" kontejnera, kao za izlog, na 300.000 građana. Uvesti kazne za nesavesne građane koji zagađuju okolinu, pa neka malo rade u narodnoj kuhinji, malo neka rade sa komunalcima, pa da vidimo da li će im opet padati na pamet da bace smeće gde stignu. A nagrađivati građane koji ulažu u uređenje svoga dvorišta, terase...i slično.
-Evo kao uveli su neke saobraćajne zakone, tralala, ali poenta je bila da se uzmu novci na brzinu, auto škole su profitirale, prodavci i uvoznici opreme za automobile, te malo i država, a političari mogu i da zamislim. Kazne se ne sprovode. Policajaca kao komaraca, ali samo stoje i međusobno pričaju. Šta njih briga što recimo neka baba ugrožava sve učesnike u saobraćaju svojim ludačkim prelaženjem udarajući dijagonalu po najprometnijoj ulici, a ni blizu pešačkog prelaza. Samo se kažnjavaju brzi vozači i vozači koji voze u žutoj traci, a i to se radi za svoj džep.
-Najveće želje su mi biciklističke staze, ali u svim gradovima, najkvalitetnije moguće, niže cene za dečije opremu, ako želimo veći natalitet, besplatni, ali redovni kursevi u okviru biroa za zapošljavanje, kao i da biro radi za građane, da im recimo šalje na mail-ove ponude za poslove sve sa kontaktima, jer za sad je pravilo biroa da sami sebi nađete posao, i da im još i referišete gde ste se sve rapitivali, koliko ste imali razgovora i ukoliko ste našli posao, da se sami prijavite. Pa čemu onda služi taj biro, pa za statistiku.
-Puteve grade, mostove grade, ali opet samo novac se krade.
Evo samo još dve želje od mene i to vezane za političare .
- Da se zabrani političko samoreklamiranje po raznim televizijama, novinama, radio-stanicama, bilbordima..., da im se da za pravo da imaju svoje kancelarije i pamflete sa planom i programom te stranke, koje mogu da dele, i to samo u vreme predizborne kampanje.
- Svi učesnici Skupštine koji ne prisustvuju sednicama da ne dobijaju plate i ukoliko imaju više "izostanaka" da se skinu sa mesta Narodnog poslanika.
Toliko za sada. Izvinjavam se što su želje nabacane. Kad mi sinu još neke ideje na pamet, dolazim.
Bravo za ideju za blog.